i255
19.10.2008 Potkuriakseli ja taliboksi on laitettu paikoilleen. Arvaan, että tässä tulee vielä monta kertaa manailtua, ennen kuin W-1 on asianmukaisesti paikallaan potkuria pyörittämässä.
i295
18.08.2009 W1 lähtee osaavampiin käsiin. Stefa vuotaa öljyä enkä omilla värkeillä lähde arvaamaan olenko laittanut sen vinoon vai onko muuta häikkää. Samalla saavat korjata muutamia pilalle väännettyjä kierteitä. "Rasitustestit" sujuivat muuten kohtuudella - kaasariinkiin alkaa löytyä säätöjä.

Toisin on laita Areksen kanssa, siitä löydän ainoastaan on ja off asennot ja pakoputkesta työntää sen verran öljyä, etten kehtaa sellaisella mennä järvelle. Ääni on tosin hauskaa pörinää, mutta kuivalle pakokaasusysteemillekin pitäisi miettiä reititystä tarkemmin.

Eli W1:sellä yritetään päästä toistaiseksi eteenpäin.
i298
29.08.2009 Vika ei ollut stefassa vaan loppun kuluneessa laakerissa. Olin taannoin epähuomiossa vaihtanut moottoria purkaessani laakerit tämän ja raatomoottorin kesken.

Moottorin vesikierto on tiivistetty ja viimeiset koeponnistukset on ajettu penkissä. Nyt moottori on nostettu sisälle veneeseen asentamista varten.
i299
30.08.2009 Odotettua pienemmällä sähläämisellä sain moottorin sen verran kohdillensa, että laipat sai kiinni toisiinsa. Hienosäätö ja lopullinen kiinnitys jää tuonnemmaksi.
i300
05.09.2009 Tuntui oudolta porata reikä veneen pohjaan. Rautalangassa on ripustettuna teipillä eristetty valumuotti. Reikään on ensin imeytetty juoksevaa epoksia ja perään täytteeksi lasikuitukudosta, jota painelin vasemmalla näkyvällä työkalulla. Viimeiset silaukset on tehty hiukan sakeutetulla epoksilla. Toiveena on, että paljasta puuta ei jää kosketuksiin veden kanssa.
i301
12.09.2009 Hiukan hienosäätöä ja moottori on linjassa akselin suhteen.
i302
12.09.2009 Pakoletkun ja äänenvaimentajan yhdistelmä on laitettu päistänsä kiinni.

Ohjaussysteemin ergonomia mennee uudellen mietittäväksi kunhan kokonaiskuva alkaa hahmottua. Vaijerihässäkästä päätellen miettimistä on vielä runsaasti.
i303
20.09.2009 Sisään tulevalle vedelle on laitettu suodatin.
i307
30.05.2010 Polttoainetankin pahvista prototyyppiä on soviteltu etukannen alle. Laitan astian sinne piiloon sillä vapaata tilaa ei tässä veneessä ole tarpeettomasti.
i319
31.10.2010 Vielä yksi reikä.
i318
31.10.2010 Bensatankki on nyt kannen alle asennusta vaille. Huohotin on lainattu mp-puolelta. Nähtäväksi jää onko toimiva ratkaisu.
i320
31.10.2010 Tankki on paikoillaan.
Sivun alkuun