i223
28.07.2008 Peräsimen ensimmäinen sovitus. Mitoitus ja kokoonpano osui melkein kohdalleen huolimatta pastilliaskinkanteen tehdyistä piirustuksista.
i224
29.07.2008 Peräsimen alatuki on sen verran järeää ainesta, että kölipuusta jyrsitään hiukan pois.
i229
15.08.2008 Peräsimen alatuenta kiinnitetään köliin neljällä pultilla, joille upotettavat ankkurit valan epoksiin.

Porausjiginä käytin suoraan puukappaleeseen porattua kohtisuoraa reikää.
i231
16.08.2008 Epoksi on kuivumassa. Reikien seinien kastelemiseen käytin naulaa mäntänä. Ankkurin reikiä on tukittu teippiin kierretyillä pulteilla.
i232
17.08.2008 Peräsimen teossa metallimiehen ja puuamatöörin toleranssit eivät kohtaa. Tarvitaan enemmän klappia metallipuolelle.
i233
17.08.2008 Ohjeita peräsinakselin uutta mitoitusta varten.
i236
24.08.2008 Ohajuskvadrantista tulee järeä. Viisi kertaa 6 millin vaneria.
i237
24.08.2008 Pakkaa on kevennetty kahdella reiällä. Kolmeen keskimmäiseen levyyn on jyrsitty kanavat vaijeria varten, jotka tässä on täytetty liimauksen ajaksi letkunpätkillä.
i238
24.08.2008 Pakka on liimattu ja laitettu puristuksiin. Muovipussit suojaavat ylipursuavaa epoksia tarttumasta alustaan.
i240
24.08.2008 Peräsin on nyt paikoillaan, mutta kaipaa vielä pieniä muutoksia.
i241
07.09.2008 Uusitun peräsinakselin pituus on riittävä.
i242
07.09.2008 Ohjauskvadrantti roikkuu maalaamossa, missä myös moottoripeti on saanut lisää lakkaa pintaansa.
i246
21.09.2008 Jotain tällaista tästä kehkeytyy. Vaijerin juoksut ovat vielä mietinnässä ja kvadrantin kiinnitys akseliin puuttuu.

Tarkoituksena on, että akseli saadaan tarvittaessa nostettua kannen läpi ylös.
i248
27.09.2008 Kvadrantin kiinnitys peräsinakseliin. Terveisiä Keuruulle.
i249
27.09.2008 Plokit paikoillaan ja narulla testasin ohjauksen toimivuutta. Pakoputken läpivienti on hiukan hilkulla, mutta pitäisi onnistua.
i306
30.05.2010 Näistä pitäisi kasata ohjaussysteemit. Motivaatio vain on hakusessa.
Sivun alkuun